dinsdag 18 september 2012

Oma verhuist.

Lieve bloggers, 

Het weekend na de crematie verliep heel mooi, eigenlijk. Dat weekend deed me goed. Die maandag erop, was m'n vakantie (jammer genoeg!) voorbij. Maandag weer back to school dus...

Maandag 27 augustus 2012:
Eerste dag naar school. Zenuwachtig voor school? Nee. Zenuwachtig voor na school? Ja. Oma werd die dag verhuist van het huis wat ze met opa had, naar het verzorgingstehuis. De afgesloten inrichting. De hel. Misschien. Maar oma zal er weinig van merken, dat was zeker. Verdrietig was ik nog altijd, en verwerken kan ik het nooit, heb ik het idee. Toen we oma opgehaald hadden van de Twijg (de dagbesteding/verzorging), gingen we met de lift naar boven, naar het nieuwe optrekje van oma. Optrekje? Sardine blikje. Het kamertje is 3,5 bij 3,5 meter, erg klein dus. Nou ja, in eerste instantie was oma erg positief, vond ze het leuk, een mooi kamertje en niet te klein. Toen oma de bewoners ging ontmoeten, even in de woonkamer kijken en zo, begon er misschien ineens iets te dagen. Oma werd boos, ging door het lint, wat ik gelukkig niet meegekregen heb omdat ik in het oude huis sigaretten ging halen voor oma. Toen ik beneden bij het oude huis liep, kwamen ik m'n tante, zusje, nichtje en vader tegen die zeiden dat ik de sigaretten af moest geven bij de deur en gelijk terug moest komen, waarom, werd niet verteld. Zo gezegd, zo gedaan... Ik zag oma heel eventjes in d'r nieuwe huisje zitten, met rood doorlopen ogen, ze keek boos. Het was weer zover...

Na lekker gegeten te hebben met m'n oom, tante, nichtje, zusje, vader en moeder weer terug naar huis. Dit was ons dagje wel weer, hoor. En waar hadden we dit aan verdient? Wie verteld het ons?

Volgende dag niet naar school geweest. Als alles even teveel wordt, is dat het laatste waar ik aan denk. Overigens moesten we toch poldersporten, en doe je de eerste week niks á weinig nuttigs. Ik maakte me zorgen, om oma, om alles, maar ook om mezelf. Want hoe moest ik alles een plekje geven? Hoe ging ik alles verwerken? Dat waren vragen voor later, nu focussen op oma.

Morgen meer, nu snel slapen en morgen weer naar school. (:

xoxo, totmorgen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten